Rajamailla.fi

Verkkosivusto
T_PLACEHOLDER_IMAGE

Rajamailla on Etelä-Karjalan alueen uusi matkailubrändi, jonka matkailuportaali kokoaa yhteen Ruokolahden, Rautjärven ja Parikkalan seudun matkailutoimijat. Yli 10 eri yrityksen yhteisenä tavoitteena Rajamailla-nimen alla on nostaa vähemmän tunnettu matkailuhelmi koko kotimaan kansan tietoisuuteen. Brändin takana toimii kiinteistöyhtiö Simmes Oy, joka asuntojen myynnin ja vuokrauksen ohella tarjoaa majoituspalveluita.

Haaste: Uuden matkailubrändin lanseeraus digimaailmaan

Simmesin visiona on kehittää Rautjärven ja Parikkalan alueen matkailuliiketoimintaa ja vetovoimaisuutta vierailijoiden ja vakituisten asukkaiden keskuudessa yhteistyössä muiden alueen matkailualan yritysten kanssa. Yhteismarkkinoinnin ja -tekemisen avulla matkailun paikallista merkitystä pyritään samalla kasvattamaan alkutekijöistään vetonaulaksi, joka pystyy kilpailemaan kotimaan muiden matkailukohteiden kanssa.

Alueen matkailumarkkinointia suunnitellessa tärkeimpien menestystekijöiden joukkoon nousi tarve matkailutarjonnan esittelemiselle ja myynnille digitaalisesti. Näin potentiaaliset kohderyhmät saataisiin tavoitettua helposti ja tarjottua heille kanavan tutustua ja ottaa yhteyttä alueen matkailupalveluita tarjoaviin yrityksiin vaivattomasti.

Virtuaalisen varauskalenterin ja esitteen toteuttamiseen valittiin atFlow’n asiantuntijatiimi ja Matkailun verkkokauppa-alusta.

Ratkaisu: Matkailun verkkokauppa Rautjärven ja Parikkalan alueen matkailutoimijoiden yhteiseen käyttöön

Rajamailla-matkailuportaalin pääominaisuudet koostuvat eri matkailutuotteiden myynnistä sekä alueen nähtävyyksien, luonnon, aktiviteettien ja kulttuurikohteiden esittelystä. Itse toiminnallisuuksien lisäksi verkkokaupan suunnittelussa huomioitiin tarkoin brändin visuaalinen ilme ja tarinallinen puoli.

Matkailuportaalin tärkeimpiä ominaisuuksia ovat:

  • Integroitu Checkoutiin ja Smoobuun
  • Maksutapahtumissa toimii kauppiaskohtaiset provisiot ja maksujen tilitys tapahtuu kauppiaskohtaisesti
  • Yrittäjillä käytössä omat tunnukset tuotehallintaan, jossa näkyvät vain heidän omat matkailutuotteensa
  • Ratna-avainlukkointegraatio, joka luo ja lähettää vierailijoille lukkokoodit sisään- ja uloskirjautumisajankohdille
  • Kalenterivarattavat tuotteet esimerkiksi aktiviteeteille
  • Matkailutuotteiden myynti tapahtuu joko varauskalenterin tai tarjouspyynnön kautta
  • Tuotenostot ja -mainosbanneripaikka heti etusivulla
  • Kansainvälisten matkailijoiden palveleminen useammalla eri kieliversiolla (EN, RU)

Matkailuverkkokaupan lisäksi autoimme asiakasta hakukonetoimenpiteillä, jotta uusi palvelu löytyisi heti verkkokaupan lanseerausvaiheessa Googlesta. Verkkokaupan hakukoneoptimoinnin lisäksi suunnittelimme ja toteutimme yhdessä asiakkaan kanssa hakukonemainoskampanjat, jotka lisäävät brändin tunnettuutta ja lisäävät kävijävirtaa uudessa matkailuportaalissa.

Tulokset: Visio alueen matkailuliiketoiminnan kehittämisestä otti ison askeleen kohti päämäärää

Rajamailla-matkailuverkkokauppa toimii nyt Rautjärven ja Parikkalan alueen matkailutarjonnan näkyvyyden nostajana ja myyntikanavana. Rajamaiden matka kohti uutta vetovoimaista matkailukohdetta on ottanut heti tuulta alleen etenkin kotimaan matkailijoiden kartalla.

Jatkossa alueen matkailutoimijat voivat tehdä helposti ja joustavasti yhteistyötä Etelä-Karjalan kärkiseutujen nostamiseksi muiden kotimaisten matkailuvetonaulojen joukkoon mukaan ja kasvattaa samalla omaa liiketoimintaansa lisääntyvien matkailijamäärien ohessa.