Verkkopalvelukumppani, joka auttaa menestymään

Kehittämisen avulla kasvua liiketoimintaan

Digimarkkinointi

Markkinoinnin automaatiot

Vähemmän manuaalista työtä, enemmän näkyvyyttä

Markkinoinnin automaatioilla hankit uusia ja sitoutat nykyisiä asiakkaita. Suositeltu lisäpalvelu verkkokauppaan.

Mitä tarkoitetaan markkinoinnin automaatioilla?

Markkinoinnin automaatioiden tarkoitus on nopeuttaa toistuvia markkinoinnin prosesseja, hankkia asiakkaita ja pitää huolta jo olemassa olevista asiakkaistasi. Voit ajatella niitä digitaalisena myyjänäsi sekä asiakaspalvelijanasi, joka toivottaa uudet asiakkaat tervetulleeksi, tarjoaa heille mielenkiintoisia ja tarpeellisia tuotteita, antaa vinkkejä sekä jättää kassalla hyvän mielikuvan itsestäsi. Parhaimmillaan ne auttavat asiakasta valitsemaan sinun tuotteesi ja palaamaan luoksesi uudelleen – niin verkkokaupassa kuin kivijalassa.

Mitä tarkoitetaan markkinoinnin automaatioilla?

Markkinoinnin automaatiot tehostavat prosesseja säästäen aikaa ja resursseja

Markkinoinnin automaatiot tehostavat markkinointiprosesseja, säästäen aikaa ja resursseja, samalla kun ne parantavat asiakaskokemusta personoiduilla ja tarkasti kohdennetuilla viesteillä. Ne auttavat kasvattamaan liidejä ja konversioita, tuoden yrityksellesi enemmän arvoa pitkällä aikavälillä. Lisää markkinoinnin automaatioiden hyötyjä löydät meidän markkinoinnin automaatioiden oppaasta.

Kysy asiantuntijaltamme lisätietoa tarjoamistamme markkinoinnin automaatioista, niin sovitaan yhdessä sopivin automaatiomalli sinun yrityksellesi!

Markkinoinnin automaatiot tehostavat prosesseja säästäen aikaa ja resursseja

Usein kysyttyä markkinoinnin automaatioista

Mitä on markkinoinnin automaatio?

Markkinoinnin automaatio tarkoittaa teknologian käyttöä markkinointitehtävien automatisoimiseksi, kuten sähköpostikampanjoiden, asiakasviestinnän ja liidien hallinnan tehostamiseksi. Se mahdollistaa personoitujen viestien lähettämisen ja asiakaspolun automatisoinnin.

Kenelle markkinoinnin automaatio sopii?

Markkinoinnin automaatio sopii yrityksille, jotka haluavat kasvattaa asiakasmääriään, tehostaa myyntiprosesseja ja säästää aikaa markkinoinnissa. Se on erityisen hyödyllinen verkkokaupoille, B2B- ja B2C-yrityksille sekä myyntitiimeille.

Mitä hyötyä markkinoinnin automaatiosta on?

Markkinoinnin automaatio säästää aikaa ja resursseja, kasvattaa liidien määrää, parantaa asiakaskokemusta ja mahdollistaa paremman kohdennuksen personoitujen viestien avulla. Se myös lisää konversioita ja myyntiä sekä tarjoaa arvokasta dataa markkinointistrategian kehittämiseen.

Mitä markkinoinnin automaatiolla voi automatisoida?

Automaation avulla voidaan hoitaa sähköpostimarkkinointi, liidien nurturointi, asiakaspolun hallinta, viestien personointi ja segmentointi sekä kampanjoiden ajastus ja seuranta. Se integroituu myös CRM-järjestelmiin, jolloin myynti ja markkinointi toimivat saumattomasti yhdessä.

Kuinka markkinoinnin automaation tuloksia mitataan?

Tuloksia mitataan mm. sähköpostien avaus- ja klikkausasteilla, liidien konversioprosentilla, myyntien kasvulla sekä asiakaspolun tehokkuudella. Automaation tarjoamat analytiikkatyökalut antavat reaaliaikaista dataa kampanjoiden suorituskyvystä.

Voiko markkinoinnin automaatio korvata ihmisen työn?

Markkinoinnin automaatio ei korvaa ihmistä, vaan täydentää markkinointitiimiä tehostamalla toistuvia tehtäviä. Se vapauttaa aikaa strategiseen työhön ja mahdollistaa paremman asiakassuhteiden hoidon.

Kuinka markkinoinnin automaatio otetaan käyttöön?

Automaation käyttöönotto alkaa strategian ja tavoitteiden määrittelystä. Sen jälkeen valitaan sopiva työkalu, integroidaan tarvittavat järjestelmät (esim. CRM), luodaan automatisoitavat kampanjat ja seurataan tuloksia.

Kuinka nopeasti markkinoinnin automaatio tuottaa tuloksia?

Tulokset riippuvat yrityksen tavoitteista ja strategioista, mutta usein tuloksia, kuten liidien kasvu ja kampanjoiden tehostuminen, voidaan nähdä jo muutaman kuukauden sisällä.

AtFlow'n rahoitushakupalvelu

Hankkeistetaanko verkkokehityksesi?

Haetaan yhdessä rahoitusta yrityksesi kehitystoimenpiteisiin, kuten verkkokauppasi laajentamiseen.

Hankkeistetaanko verkkokehityksesi?

Täydennä monipuolisilla lisäpalveluilla

Kysy lisää asiantuntijoiltamme

Janne Korhonen
Janne Korhonen
Marketing Specialist
Erna Kosonen
Erna Kosonen
Digital Marketing Specialist
Tuote on lisätty koriin
Tuote on lisätty koriin

Siirry ostoskoriin
Tallennettu ostoskori ladattu

[CART NAME]

Siirry ostoskoriin
Tallennettu ostoskori poistettu

[CART NAME]

OK