Oilpoint.fi

öljypiste näyttökuva
Asiakas
Oilpoint Finland Oy
Projektista
Kokonaisvaltaista palvelua auton huoltoon
Verkkosivusto

Vuonna 1985 perustettu Öljypiste on yli 30 vuoden ajan palvellut asiakkaitaan ajoneuvojen öljynvaihtoon, pikahuoltoon ja voiteluaineisiin liittyvissä tarpeissa. Jopa 15 eri paikkakunnalla palveleva yritys työllistää nykyisin lähes 80 ihmistä, mikä on huikea kasvu verrattuna sen aikoihin 15 työntekijän perheyrityksenä. Juuriltaan yritys on lähtöisin Pohjois-Karjalasta, mikä heijastuu myös sen lämminhenkisessä asiakaspalvelussa. 

Lisäksi Öljypiste on yksi Suomen johtavista henkilöautojen pikahuoltoon erikoistuneista yrityksistä, jonka huoltopalveluita käyttää vuodessa 100 000 tyytyväistä asiakasta. Hiljattain yritys on laajentanut toimintaansa myös Ruotsin puolelle Uppsalaan.  

 

Haaste: Vanhentuneet verkkosivut löivät jarrua pohjaan yrityskasvulle 

Kasvuintoisena yrityksenä Öljypiste havahtui siihen, etteivät sen verkkosivut vastanneet nykypäivän asiakkaiden käyttötottumuksia. Tarve luoda yrityksestä asiantunteva, luotettava ja jouhevasti palveleva mielikuva myös verkossa oli yksi Öljypisteen suurimmista toiveista, joka edesauttaisi sitä laajentamaan toimintaansa kotimaassa. Siksi Öljypiste päätti turvautua atFlow’n apuun verkkosivujen huoltamisessa uuteen kuntoon.  

 

Ratkaisu: Helppoa ajanvarausta modernilla alustalla 

Toteutimme Öljypisteelle modernin verkkosivun, jonka ominaisuudet keskittyvät tuomaan esille yrityksen keskeisiä palveluita: öljynvaihto ilman ajanvarausta ja helppo ajanvaraaminen huoltopalveluihin. Yrityksen tarpeisiin räätälöidyt verkkosivut huomioivat myös yrityksen asiakkaat selkeällä käytettävyydellään. Sivuston tärkeimpiä ominaisuuksia ovat:  

  • Selkeä ajanvarauskalenteri, jonka kautta ajan varaaminen tiettyyn toimipisteeseen ja palveluun onnistuu helposti. 
  • Ajanvarauskalenteri listaa myös vapaat ajat heti nähtäväksi. 
  • Kalenterin dynaaminen hinnoittelu mahdollistaa Öljypisteelle hinnan määrittämisen kiirepiikkien mukaan.  
  • Öljypisteen palvelut ovat määritettävissä toimipistekohtaisesti, sillä niiden saatavuus vaihtelee paikan mukaan. 
  • Kolme eri kieliversiota (FI, EN, RU) mahdollistavat myös ulkomaalaisten asiakkaiden palvelun verkossa. 
  • Mobiiliystävällinen sivusto helpottaa käyttöä ja huoltoajan varaamista kaikilla päätelaitteilla. 
  • Yritysilmeeseen sopivat verkkosivut tukevat Öljypisteen asiakkaille välittämää yritysmielikuvaa.  

 

Hyödyt: Öljyä asiakaspalvelun sujuvoittamiseen 

Vuonna 2018 julkaistu verkkosivu on tuonut Öljypisteelle kaivattua lisävauhtia asiakaspalveluun myös verkossa. AFlow’n omalle DataFlow-pohjalle toteutettu sivusto onkin saanut kiitosta etenkin sen helppokäyttöisestä ajanvarauskalenterista ja -järjestelmästä. Kokonaisvaltaisen verkkosivujen uudistuksen ansiosta Öljypiste on vahvistanut asemaansa ajoneuvojen huoltopalveluna ympäri maan.  

  • Lisääntynyt asiakastyytyväisyys helppokäyttöisen varausjärjestelmän ansiosta saa asiakkaat valitsemaan Öljypisteen palvelut myös uudemman kerran. 
  • Sähköinen ajanvaraus on vapauttanut yrityksen resursseja muihin tärkeisiin prosesseihin. 
  • Vakioasiakkaiden lisäksi yritys voi tavoittaa verkkosivujen kautta täysin uusia kohderyhmiä ja solmia uusia asiakkuuksia. 

 

Vuonna 2020 Öljypiste otti käyttöönsä myös erilliset ruotsinkieliset verkkosivut, joiden tavoitteena on tukea yritystä naapurimaan valloituksessa. Lisäksi Öljypisteen sivuja kehitetään säännöllisesti, jotta ne vastaisivat asiakkaiden muuttuviin käyttötottumuksiin mahdollisimman hyvin. Kehitystyön avulla varmistammekin yhdessä Öljypisteen kanssa, että yrityksen liiketoiminta pysyy vauhdikkaana verkossa. 

 

Lopputulos: Luotettava yrityskuva säilyy myös verkossa 

Lopputuloksena Öljypisteellä on käytössään modernit verkkosivut, jotka helpottavat jatkossakin yrityksen palveluiden tarjoamista niin kotimaan kuin ulkomaan asiakkaille. Kattavat palvelutiedot, palveluiden varaaminen toimipistekohtaisesti ja monet muut ominaisuudet edesauttavat Öljypisteen näkyvyyttä ja kuvaa hyvänä palveluntarjoajana. Öljypisteen kaltaisille yrityksille edustava julkisivu ja helpon asioinnin mahdollistaminen kulkevatkin käsi kädessä yritystoiminnan menestyksen kanssa.


Tutustu myös blogikirjoituksiimme

31.03.2020

Mitä yrityksesi digitaalinen mökkitie kertoo tarjoamastasi palvelusta?

Millaisessa kunnossa on matkailuyrityksesi virtuaalinen mökkitie? Onko saapuminen matkailupalveluidesi luokse...
25.03.2020

Viikko etätyöskentelyä takana. Mitä olemme oppineet?

Kun maailma on pysähtynyt raiteilleen, ja toimiston tohina on siirtynyt kotikonttorien kuhinaan, tulee väistämättäkin...
12.03.2020

Uudenlaiset verkkopalvelut opetusalalla: tuethan oppilaitoksesi opiskelijalähtöisyyttä myös verkossa?

Digitalisaatio on tämän päivän megatrendien kuumin sana, jonka vaikutusta et voi olla huomaamatta millään...

Kiinnostuitko?

Jätä yhteystietosi niin otamme yhteyttä

Joonas Karvinen
Joonas Karvinen
Myyntipäällikkö