Oilpoint.fi

Projektista

Öljypiste saavutti kansainvälistä kasvua älykkään varauskalenterin avulla

Verkkosivusto

Vuonna 1985 perustettu Öljypiste on yli 30 vuoden ajan palvellut asiakkaitaan ajoneuvojen öljynvaihtoon, pikahuoltoon ja voiteluaineisiin liittyvissä tarpeissa. Lisäksi Öljypiste on yksi Suomen johtavista henkilöautojen pikahuoltoon erikoistuneista yrityksistä, jonka huoltopalveluita käyttää vuodessa yli 100 000 tyytyväistä asiakasta. Jopa 15 eri paikkakunnalla palveleva yritys työllistää nykyisin lähes 80 ihmistä, mikä on huikea kasvu verrattuna yrityksen alkuaikoihin 15 työntekijän perheyrityksenä. Juuriltaan Öljypiste on lähtöisin Pohjois-Karjalasta, mikä heijastuu yrityksen arvoissa ja lämminhenkisessä asiakaspalvelussa niin kotimaassa kuin rajojen ulkopuolella Ruotsissa.  

 

Haaste: Vanhentuneet verkkosivut löivät jarrua pohjaan yrityskasvulle 

Kasvuintoisena yrityksenä Öljypiste havahtui siihen, etteivät sen verkkosivut vastanneet nykypäivän asiakkaiden käyttötottumuksia. Tarve luoda yrityksestä asiantunteva, luotettava ja jouhevasti palveleva mielikuva myös verkossa oli yksi Öljypisteen suurimmista toiveista, joka edesauttaisi sitä laajentamaan toimintaansa kotimaassa. Siksi Öljypiste päätti turvautua atFlow’n apuun verkkosivujen huoltamisessa uuteen kuntoon.  

 

Ratkaisu: Helppoa ajanvarausta modernilla verkkopalvelualustalla 

Toteutimme Öljypisteelle modernin verkkosivun, jonka ominaisuudet keskittyvät tuomaan esille yrityksen keskeisiä palveluita: öljynvaihto ilman ajanvarausta ja helppo ajanvaraaminen huoltopalveluihin. Yrityksen tarpeisiin räätälöidyt verkkosivut huomioivat myös yrityksen asiakkaat selkeällä käytettävyydellään. Sivuston tärkeimpiä ominaisuuksia ovat:  

  • Selkeä ajanvarauskalenteri, jonka kautta ajan varaaminen tiettyyn toimipisteeseen ja palveluun onnistuu helposti
  • Ajanvarauskalenteri listaa myös vapaat ajat heti nähtäväksi
  • Kalenterin dynaaminen hinnoittelu mahdollistaa Öljypisteelle hinnan määrittämisen kiirepiikkien mukaan
  • Öljypisteen palvelut ovat määritettävissä toimipistekohtaisesti, sillä niiden saatavuus vaihtelee paikan mukaan
  • Kolme eri kieliversiota (FI, EN, RU) mahdollistavat myös ulkomaalaisten asiakkaiden palvelun verkossa
  • Mobiiliystävällinen sivusto helpottaa käyttöä ja huoltoajan varaamista kaikilla päätelaitteilla
  • Yritysilmeeseen sopivat verkkosivut tukevat Öljypisteen asiakkaille välittämää yritysmielikuvaa

Vuonna 2020 Öljypiste otti käyttöönsä myös erilliset ruotsinkieliset verkkosivut, joiden tavoitteena on tukea yritystä naapurimaan valloituksessa. Lisäksi Öljypisteen sivuja kehitetään säännöllisesti, jotta ne vastaisivat asiakkaiden muuttuviin käyttötottumuksiin mahdollisimman hyvin. Kehitystyön avulla varmistammekin yhdessä Öljypisteen kanssa, että yrityksen liiketoiminta pysyy vauhdikkaana verkossa. 

 

Hyödyt: Öljyä asiakaspalvelun sujuvoittamiseen 

Vuonna 2018 julkaistu verkkosivu on tuonut Öljypisteelle kaivattua lisävauhtia asiakaspalveluun myös verkossa. AFlow’n omalle DataFlow-pohjalle toteutettu sivusto onkin saanut kiitosta etenkin sen helppokäyttöisestä ajanvarauskalenterista ja -järjestelmästä. Kokonaisvaltaisen verkkosivujen uudistuksen ansiosta Öljypiste on vahvistanut asemaansa ajoneuvojen huoltopalveluna ympäri maan.  

  • Sähköinen ajanvaraus on vapauttanut yrityksen resursseja muihin tärkeisiin prosesseihin
  • Vakioasiakkaiden lisäksi yritys voi tavoittaa verkkosivujen kautta täysin uusia kohderyhmiä ja solmia uusia asiakkuuksia

 

Tulokset: Öljypiste saavutti kansainvälistä kasvua älykkään varauskalenterin avulla

Lopputuloksena Öljypisteellä on käytössään modernit verkkosivut, jotka helpottavat jatkossakin yrityksen palveluiden tarjoamista niin kotimaan kuin ulkomaan asiakkaille. Kattavat palvelutiedot, palveluiden varaaminen toimipistekohtaisesti ja monet muut ominaisuudet edesauttavat Öljypisteen näkyvyyttä ja kuvaa hyvänä palveluntarjoajana. Öljypisteen kaltaisille yrityksille edustava julkisivu ja helpon asioinnin mahdollistaminen kulkevatkin käsi kädessä yritystoiminnan menestyksen kanssa.

Tutustu myös blogikirjoituksiimme

26.05.2020

Yrittäjän viisi ohjenuoraa verkkokaupan perustamiseen

Jos olet suunnittelemassa verkkokaupan perustamista, niin nappaathan tässä blogikirjoituksessa jaetut ohjeet korvan taakse!
31.03.2020

Mitä yrityksesi digitaalinen mökkitie kertoo tarjoamastasi palvelusta?

Millaisessa kunnossa on matkailuyrityksesi virtuaalinen mökkitie? Onko saapuminen matkailupalveluidesi luokse...
25.03.2020

Viikko etätyöskentelyä takana. Mitä olemme oppineet?

Kun maailma on pysähtynyt raiteilleen, ja toimiston tohina on siirtynyt kotikonttorien kuhinaan, tulee väistämättäkin...

Jutellaanko lisää?

Jätä yhteydenottopyyntö, vastaamme sinulle mahdollisimman pian