Pekotek.fi

Verkkosivusto
Kotisivujen päivityshankkeemme meni jouheasti sovitussa aikataulussa ja aika lailla kerralla maaliin ideamme pohjalta. Olemme erityisen tyytyväisiä atFlow-helpdeskin palveluun ja nopeuteen.
pekotek-logo
Petri Rautiainen
Business Developer
T_PLACEHOLDER_IMAGE

Pekotek Oy on kotimainen teollisuuden pintakäsittelyjärjestelmiä ja -laitteita valmistava yritys, jonka asiakkaita ovat muun muassa VR, ABB, Bombardier, Kalmar, Sandvik, Ponsse, Ruukki, Konecranes, Metso, FSP, Alucrom ja Carelia Corro. Noin 30 vuotta toimineen yrityksen valmistamia pintakäsittelylaitoksia toimii Suomessa ja Euroopassa jopa yli 400. Viime vuosina Pekotek on muuntautunut yhä enemmän pelkästä laitetoimittajasta myös palveluntarjoajaksi, joka auttaa asiakkaitansa menestymään tuottavuustyökalujen, kuten IOT ratkaisujen avulla.

 

Haaste: Brändin digitalisointi ja verkkosivujen uudistaminen kilpailuedun luomiseksi

Pekotek pyysi atFlow’n tiimiä uudistamaan yrityksen verkkosivut asiakkaiden tavoittamisen ja brändi-ilmeen parantamiseksi, jotta ne tukisivat yrityksen visiota kasvaa kansainvälisesti. Erottautuminen muista kilpailijoista oli projektin yksi tärkeimmistä lähtökohdista, mikä turvaisi tulevaisuudessa Pekotekin menestymisen ja mahdollisuuden tavoittaa uusia asiakkaita helpommin ainutlaatuisen yrityskuvan avulla.

 

Ratkaisu: Pintakäsittelystä syvempään verkkosivujen uudistusprojektiin

Pekotekin verkkosivuston uudistustyö lähti käyntiin suunnittelulla ja kilpailijakartoituksella; mitä ominaisuuksia uusilla sivuilla tarvittaisiin, ja mitä pitää karsia, jotta voidaan erottautua muista vastaavista yrityksistä. Sivuston toteutusvaiheessa keskityimme muuntamaan Pekotekin brändin digitaaliseen muotoon ja sivurakenteen tuomaan esille yrityksen asiantuntijuutta ja luotettavaa yritysmielikuvaa pintakäsittelyjärjestelmien moniosaajana.

Verkkosivujen tärkeimpiä ominaisuuksia ovat:

  • brändi-ilmeeseen sopivat, yrityksen tarpeisiin räätälöidyt verkkosivut
  • selkeä ja helppokäyttöinen sivusto, jonka rakenne toimii pitkälle tulevaisuuteen ja tarpeen vaatiessa laajenee
  • neljä eri kieliversiota (suomi, englanti, saksa ja ruotsi)
  • Uuden MOBL-tuotteen esittely omalla erottuvalla katalogisivulla
  • sähköinen yhteydenotto- ja tarjouspyyntölomake uusille ja nykyasiakkaille
  • digitaalinen tuote- ja palvelukatalogi uusille asiakkaille

 

Tulokset: Digitaalinen kohtaamispaikka, joka vauhdittaa Pekotekin tunnettuutta kansainvälisesti

Verkkosivujen uudistaminen on tuonut Pekotekille toivottuja tuloksia brändin digitalisoimisesta ja päivittämisestä tähän päivään myös verkossa. Jatkossa yrityksellä on käytössään näyttävä, myös kansainvälisiä asiakkaita tavoittava kohtaamispaikka, joka tukee Pekotekin kasvutavoitteita.