Kraftmek247.com

Asiakas
Kraftmek Oy
Projektista
Voimansiirron, laakeroinnin ja hydrauliikan asiantuntija yli 45 vuoden kokemuksella
Kategoria

Kraftmek Oy on Suomen johtava voimansiirron, laakeroinnin ja hydrauliikan asiantuntija yli 45 vuoden kokemuksella. Yrityksen valikoimaan kuuluu laatutuotteet maailman johtavilta valmistajilta. Kraftmek on osa kansainvälistä Addtech-konsernia ja sen Components-yksikköä. Yhteensä Addtech-konserniin kuuluu yli 130 yritystä Euroopassa, ja konserni työllistääkin yli 2900 henkilöä. Konsernin yhteenlaskettu liikevaihto on nyt vuonna 2020 yli 90 milj. euroa. 

 

Haaste: Myynnin ja asiakaspalvelun nykyaikaistaminen 

Perinteisten kivijalkojen liiketoiminnan kietoutuessa yhä tiiviimmäksi osaksi digitaalisia kauppapaikkoja, tarvitsi myös Kraftmek nykyaikaisen kanavan palvella asiakkaitaan. Yrityksen lähtökohtana olikin lisätä myyntiä, parantaa asiakaspalvelua ja kasvattaa asiakaskuntaa verkossa. Lisäksi Kraftmekin haasteena oli houkutella sen asiakkaita käyttämään enemmän verkosta löytyviä palveluitaan asiakaspalvelun sujuvoittamiseksi. Verkkokauppaa, joka toimisi yksi yhteen Kraftmekin toiminnanohjausjärjestelmän kanssa, ja mahdollistaisi myös jatkossa sen sähköisen liiketoiminnan kehittämisen alettiin siis kehittää. Kraftmek säilytti verkkokaupan lisäksi, vielä heillä jo olemassa olleen verkkosivun. 

 

Ratkaisu: Hydrauliikkaa verkkokaupan avulla  

Toteutimme Kraftmekille verkkokaupan, joka vastaa yrityksen korkeita standardeja ja laatua. Verkkokaupassa on huomioitu tarkoin Kraftmekin toiveet myyntiä ja asiakaspalvelua tukevana kanavana, joka on myös yhdenmukainen yrityksen visuaalisen ilmeen kanssa. Verkkokaupan tärkeimpiä ominaisuuksia ovat: 

  • Mobiiliystävällisyys ja mukautuvuus erilaisille päätelaitteille varmistavat sen, että verkkokauppa on käytettävissä missä ja milloin vaan. 
  • Tuotekategorioiden selkeys ja tuotteiden helppo löydettävyys tukevat asiakasta tämän ostopolulla. 
  • Tuotteet voidaan hinnoitella asiakaskohtaisesti, mikä helpottaa monipuolisten tarjouksien tekoa ja eri asiakasryhmien tavoittelua. 
  • Verkkokauppa on integroitu osaksi yrityksen toiminnanohjausjärjestelmää, mikä lisää toiminnan tehokkuutta ja automatisointia. 
  • Yhteydenottolomake sivuilla sujuvoittaa yrityksen asiakaspalvelua ja vähentää henkilöstön asiakaspalveluun käytettäviä henkilöresursseja. 
  • Monipuoliset maksu- ja toimitustavat mahdollistavat jouhevan maksamisen ja tilaamisen juuri asiakkaan haluamalla tavalla, 24/7. 

 

Hyödyt: Moderni verkkokauppa palvelee niin yritystä kuin asiakkaita 

Kraftmek otti käyttöönsä DataFlow-alustalle toteutetun verkkokaupan vuonna 2019. Käyttöönoton jälkeen yrityksen liikevaihto ja asiakaspalvelu ovat saaneet uutta tehoa ja voimansiirtoa koneistoonsa. Myös yrityksen asiakkaille palvelun siirtäminen entistä kiinteämmäksi osaksi verkkokauppaa on edesauttanut tuotteisiin tutustumista ja ostosten tekoa. Verkkokaupan hyötyjä Kraftmekille ovat: 

  • Moderni verkkokauppa on kasvattanut yrityksen tunnettuutta ja asiakaskuntaa, mikä on tietänyt plussaa myös sen liikevaihdolle verkossa.  
  • Sivujen helppo päivittäminen ja integroinnit ovat automatisoineet toimintoja ja vapauttaneet resursseja muiden tärkeiden tehtävien tekoon.  
  • Asiakaspalvelun nivoutuminen osaksi verkkoa on lisännyt asiakastyytyväisyyttä, sillä yhteydenotto vaikkapa tarjouspyyntöihin liittyen on helppoa ja toimii vuorokauden ympäri.    

 

Lopputulos: Nimensä veroinen verkkokauppa 

Kraftmekin 24/7 -verkkokauppa toimii nimensä veroisesti ympäri vuorokauden, mistä asiakkaat voivat tutustua yrityksen kattavaan tuotetarjontaan, ja ostaa vaivattomasti juuri haluamansa laitteet. Lopputuloksena yritys on saanut itselleen digitaalisen kauppapaikan, joka pitää yllä Kraftmekin asemaa Suomen johtavana voimansiirron, laakeroinnin ja hydrauliikan asiantuntijana.


Tutustu myös blogikirjoituksiimme

25.03.2020

Viikko etätyöskentelyä takana. Mitä olemme oppineet?

Kun maailma on pysähtynyt raiteilleen, ja toimiston tohina on siirtynyt kotikonttorien kuhinaan, tulee väistämättäkin...
12.03.2020

Uudenlaiset verkkopalvelut opetusalalla: tuethan oppilaitoksesi opiskelijalähtöisyyttä myös verkossa?

Digitalisaatio on tämän päivän megatrendien kuumin sana, jonka vaikutusta et voi olla huomaamatta millään...
20.02.2020

Matkailutoiminta nykyaikaistuu osa 2: 5 verkkokaupan hittietua matkailuyrittäjälle

Matkailusta on muodostunut erottamaton osa digitaalista kaupankäyntiä. Kukapa meistä ei olisi sohvareissannut...

Kiinnostuitko?

Jätä yhteystietosi niin otamme yhteyttä

Joonas Karvinen
Joonas Karvinen
Myyntipäällikkö