Sporttikone.fi

Sporttikone näyttökuva
Asiakas
Someron Urheilu ja Vapaa-aika Oy
Projektista
Urheilu, vapaa-ajan tuotteet ja pienkoneet perheyrityksen verkkokaupasta
Verkkosivusto
Kategoria

Sporttikone on varsinaissuomalainen täyden palvelun pienkone- ja vapaa-ajanliike, joka on palkittu Vuoden Yrityksenä 2015 Somerolla. Vuonna 2002 perustetun perheyrityksen toimipisteet sijaitsevat Somerolla, Salossa, Kaarinassa ja Loimaalla, joissa työskentelee yli 20 alan ammattilaista. Sporttikoneen monipuolisesta valikoimasta  niin peruskuluttaja kuin ammattilainen löytää käyttöönsä pienkoneita, mönkijöitä, urheilu ja vapaa-ajan välineitä ja erilaisia tekstiilejä ja jalkineita. Lisäksi yritys tarjoaa valtuutettua huoltopalvelua pienkoneille.  

 

Haaste: Vanhentuneen verkkokaupan tuominen tähän päivään  

Nykypäivänä verkkokauppa on olennainen osa kauppiaiden liiketoimintaa, minkä avulla voidaan tehdä lisämyyntiä ja tukea kivijalkaliikkeiden toimintaa. Myös Sporttikone huomasi tarpeen modernista verkkokaupasta, joka tarjoaisi helpon ostopolun asiakkaalle ja samalla rakentaisi luotettavaa mielikuvaa yrityksen palveluista jo verkossa. Siksi Sporttikone lähti rohkeasti uudistamaan verkkokauppaansa yhteistyössä atFlow’n kanssa. 

 

Ratkaisu: Kokonaisvaltainen verkkokauppauudistus vastaamaan asiakkaiden käyttötottumuksia 

Uudistimme Sporttikoneen verkkokaupan vastaamaan tämän päivän kuluttajatottumuksia ja asiakkaiden tarpeita. Sporttikoneen toiveiden mukaisesti verkkokaupan toteutuksessa on huomioitu tarkoin asiakkaan ostopolun tukeminen sen kaikissa vaiheissa. Lisäksi verkkokaupan ylläpitämisestä on tehty mahdollisimman helppoa, jotta aikaa vapautuisi sen hallinnoinnista muihin tärkeisiin tehtäviin. Sporttikoneen uudistetun verkkokaupan tärkeimpiä ominaisuuksia ovat: 

  • Helppo sisällönhallinta ja ylläpito takaavat sen, että verkkokaupasta löytää aina ajankohtaista tietoa. 
  • Mobiiliystävällisen toteutuksensa ansiosta verkkokauppa toimii kaikenkokoisilla päätelaitteilla. 
  • Navigointi on tehty mahdollisimman helpoksi, mikä tukee asiakkaan jouhevaa ostopolkua. 
  • Tuotekortit näyttävät kattavan määrän tuotteeseen liittyvää tietoa ja samalla listaavat tuotteeseen sopivat lisävarusteet ja myydyimmät tuotteet.  
  • Tarkat tuotekategorisoinnit ja hakutoiminto helpottavat oikeanlaisten tuotteiden löytämistä. 
  • Monipuoliset hinnoittelu- ja alennusmahdollisuudet käyttäjäryhmä- ja asiakaskohtaisesti, lisäominaisuutena mahdollisuus hyödyntää tarjouskuponkeja. 
  • Asiakas voi valita haluamansa maksu- ja toimitustavan useista eri mahdollisuuksista. 
  • Yhteydenotto yrityksen eri toimipisteisiin on helppoa toimipistekohtaisten verkkolomakkeiden avulla.  
  • Yrityksen uutiskirjeen tilaaminen onnistuu helposti verkkokaupan kautta.  

 

Hyödyt: Rautainen tuki kivijalkaliikkeiden rinnalle 

AtFlow’n Dataflow eCommerce -alustalle toteutettu verkkokauppa on palvellut Sporttikonetta ja sen asiakkaita rautaisella otteella vuodesta 2018 alkaen. Verkkokauppauudistus on edesauttanut asiakastyytyväisyyttä, edistänyt myyntiä ja auttanut yritystä kasvattamaan tunnettuuttaan maanlaajuisesti: 

  • Verkkokauppa tukee myyntiä ja kivijalkaliikkeiden toimintaa. Lisäksi verkkokauppa toimii sähköisenä tuotekatalogina, mikä helpottaa asiakkaan ostopäätöksen tekoa. 
  • Verkkokauppauudistuksella Sporttikoneen toimintaa sähköistettiin ja luotiin laadukas kuva yrityksestä jo verkosta lähtien. 
  • Asiakkaille verkkokauppa on selkeä ja helppokäyttöinen, mikä kasvattaa sen myyntiä ja tuloksellisuutta. Lisäksi asiakaspalvelua parannettiin siten, että asiakkaan on nyt helppo jättää yhteystiedot, tehdä tilaus, selata tuotteita ja ottaa yhteyttä. 

 

 

Lopputulos: Laatumielikuva alkaa jo verkosta 

Sporttikoneen kivijalkaliikkeet ovat saaneet tuekseen asiakkaita ympäri vuorokauden palvelevan kauppapaikan, joka samalla tukee yrityksen imagoa luotettavana ja helposti lähestyttävänä perheyrityksenä. Jatkossa Sporttikoneen on helppoa pitää huolta digitaalisesta liiketoiminnastaan ja asiakkaistaan modernin verkkokaupan ansiosta.


Tutustu myös blogikirjoituksiimme

31.03.2020

Mitä yrityksesi digitaalinen mökkitie kertoo tarjoamastasi palvelusta?

Millaisessa kunnossa on matkailuyrityksesi virtuaalinen mökkitie? Onko saapuminen matkailupalveluidesi luokse...
25.03.2020

Viikko etätyöskentelyä takana. Mitä olemme oppineet?

Kun maailma on pysähtynyt raiteilleen, ja toimiston tohina on siirtynyt kotikonttorien kuhinaan, tulee väistämättäkin...
12.03.2020

Uudenlaiset verkkopalvelut opetusalalla: tuethan oppilaitoksesi opiskelijalähtöisyyttä myös verkossa?

Digitalisaatio on tämän päivän megatrendien kuumin sana, jonka vaikutusta et voi olla huomaamatta millään...

Kiinnostuitko?

Jätä yhteystietosi niin otamme yhteyttä

Joonas Karvinen
Joonas Karvinen
Myyntipäällikkö