25.01.2021 Kirjoittanut: Sonja Siekkinen

Missä mennään? Katsaus atFlow’n teemoista vuonna 2021

Vuosi 2021 on pyörähtänyt atFlow'lla käyntiin vilkkaasti. Pysy menossa mukana ja katso alta aiheet, jotka tulevat puhuttamaan sekä meitä että asiakkaitamme nyt tulevana vuonna.

Missä digimaailma menee vuonna 2021 

Vuosi 2020 pamahti atFlow’lla käyntiin uudella strategialla sekä uudistetuilla verkkosivuilla ennen kuin koronapandemia päätti laittaa kaikki ja kaikkien strategiat uusiksi. Missä ja miten maailma makaa nyt, kun eriskummallinen vuosi on jäänyt taakse ja erilainen, arvoituksellinen vuosi 2021 on pyörähtänyt käyntiin?

 

Verkkokaupat ja digitaalinen liiketoiminta

Huomasimme vuoden 2020 aikana verkkokauppojen olevan entistä kysytympiä, eikä trendille näy loppua ainakaan lähitulevaisuudessa. Jos vielä vuosi taaksepäin verkko-ostaminen nähtiin lähinnä tekniikan, koneiden ja vaatteiden bisneksenä, nyt enää oma mielikuvitus on rajana verkkokaupassa myytäville tuotteille. Kulttuurin kuluttaminen, elintarvikkeiden ja ravintola-annosten tilaaminen, virtuaalimatkailu, koulutusten pitäminen sekä muut aineettomat palvelut ovat vuonna 2021 vahvasti verkossa.

Ostamisen murros on vauhdittanut digiloikkaa verkkomaailmaan, jossa shoppailu elää nyt ja myös tulevaisuudessa. Hyvin toimivien verkkokauppojen toteutus meidän asiakkaillemme ja niiden kehitys onkin meille tänä vuonna tärkeämpää kuin koskaan aikaisemmin.

 

Monikanavainen asiakaskokemus

Monilla yrittäjillä verkkobisnekseen keskittyminen on kääntänyt katseet itse asiakkaan kokemuksen kehittämiseen. Puhutaan yhä enemmän asiakkaan tarpeista, ja miten niihin voidaan tarttua jo hyvissä ajoin vaikkapa hyvällä hakukonenäkyvyydellä tai mainonnalla somessa.

Verkkokauppojen ohella olemmekin iloisesti yllättyneet asiakkaidemme kasvaneesta kiinnostuksesta digimarkkinoinnin mahdollisuuksiin tuoda sivuille kaivattua liikennettä ja kassavirtaa. Polttavana puheenaiheena on monikanavaisen asiakaskokemuksen sekä hakukoneoptimoinnin lisäksi ollut markkinoinnin automaatiot, joilla tehdään lisämyyntiä lisämyyntien päälle. Muutamat asiakkaistamme ovatkin jo ottaneet käyttöönsä Klaviyo-markkinointialustan yksinomaan hyvän asiakaskokemuksen rakentamiseen.

Katso digimarkkinoinnin referenssimme täältä!

 

Etätyö ja muutto moderniin toimistoon

Keväällä 2020 kaikki kynnelle kykenevät yritykset ottivat digiloikan tuntemattomaan myös työyhteisöissä, kun etätyöskentelystä tuli pysyvä osa arkea. Näin kävi meilläkin. Ilmeisesti monia sometilejämme seuranneille aihe oli kiinnostava, sillä Flowperheen arjen alkaminen kokoaikaisessa etätyössä, meno etätyhypäivillä ja muuttokuormien keskellä sekä uuden toimiston sneak peek olivat vuoden 2020 suosituimpia julkaisujamme.

Työyhteisön johtaminen, hyvinvointi ja kehittäminen ovat siksi tärkeitä aihepiirejä Flowperheessä myös vuonna 2021. Ensimmäinen askel on jo otettu uudessa ja hienossa toimistossamme, jossa on panostettu erityisesti tekijöidemme ja asiakkaidemme viihtyvyyteen sekä hiljaisiin tiloihin ja ympäristöystävällisiin valintoihin.

Koronatilanne on edelleen huolestuttava Pohjois-Karjalassa ja Suomessa yleisesti, minkä vuoksi olemme päättäneet jatkaa täysiaikaista etätyötä vähintään maaliskuuhun asti. Toistaiseksi emme siis aloita työskentelyä uudella toimistollamme, vaikka olemme saaneet tilat valmiiksi. Uudet hienot toimitilamme sijaitsevat osoitteessa Telitie 5, ja olettekin lämpimästi tervetulleita tutustumaan toimistoomme epidemian rauhoituttua!

 

Missä fiiliksissä vuoteen 2021?

Monista haasteistaan ja uusista tilanteistaan huolimatta vuosi 2020 opetti meitä keskittymään epävarmuuksien sijasta mahdollisuuksiin ja uusiin tapoihin. Uuteen vuoteen lähdemmekin jälleen vähän viisaampana kuin viime vuoden alussa.

Pysythän kuulolla atFlow’n kuulumisista ja laita meidät myös seurantaan sosiaalisessa mediassa niin tiedät, mikä puhuttaa meitä ja asiakkaitamme jatkossakin!

Jutellaanko lisää?

Jätä yhteydenottopyyntö, vastaamme sinulle mahdollisimman pian