Alexsandra.fi

AlexSandra verkkokauppa
Asiakas
Alusasuliike AlexSandra Oy
Projektista
AlexSandran kansainvälinen verkkokauppa tuo alusasumuodin asiakkaille
Verkkosivusto
Kategoria

AlexSandran kansainvälinen verkkokauppa tuo alusasumuodin asiakkaille

 

Asiakas

AlexSandra on vuonna 2012 perustettu alusasujen erikoisliike, joka palvelee asiakkaitaan kivijalkamyymälöissä Imatralla, Lappeenrannassa ja Savonlinnassa sekä toimii myös verkossa. Yritys tarjoaa kattavan valikoiman maailman johtavia aluspukeutumisen tuotemerkkejä sekä naisille että miehille.

 

Haaste: Kun kivijalkaa ei saa vietyä asiakkaiden luokse

AlexSandran tavoitteena on tarjota asiakkailleen kauniita, laadukkaita ja mukavan tuntuisia alusvaatteita sekä tehdä niiden ostamisesta mahdollisimman helppoa ja huoletonta myös verkossa. Yrityksellä on myös paljon ulkomaalaisia vakioasiakkaita etenkin Venäjän puolella, joten verkkokauppa mahdollistaisi heidän palvelunsa aikaan tai paikkaan katsomatta. Yhteistyömme lähtökohtana olikin tehdä AlexSandralle asiakkaiden tarpeisiin vastaava verkkokauppa, josta tilaaminen olisi mukavaa ja vaivatonta.

 

Toteutus: Yhteistyötä verkkokaupan parissa jo vuodesta 2015

AlexSandran ja atFlow’n yhteistyö alkoi jo vuonna 2015, kun teimme yritykselle verkkokaupan omalle Dataflow eCommerce-alustallemme. Olemme sittemmin kehittäneet verkkokaupan toiminnallisuuksia ja ulkoasua samalla, kun yrityksen liiketoiminta ja asiakaskunta on kasvanut.

Vuonna 2021 toteutimme AlexSandralle uudistetun verkkokaupan viimeisimmälle Dataflow platform-verkkokauppapohjallemme, joka tekee verkko-ostamisesta ja shoppailusta entistäkin huolettomampaa asiakkaan tarpeisiin tehtyjen ominaisuuksien ansiosta.

 

Mittataulukko

Yksi isoimpia oston esteitä vaatteiden, ja erityisesti alusvaatteiden verkko-ostamisessa on oikean koon valitseminen. Kun sovittamaan pääsee vasta tuotteen saavuttua kotiin, useimmiten ajatus kivijalkaliikkeen. AlexSandran verkkokauppaan toteutettiinkin mittataulukko, joka auttaa asiakasta sovittamaan oikean koon jo virtuaalisessa pukuhuoneessa ja tilaamaan tuotteen kotiovelle yhtä nopeasti.

 

Tähän päivään päivitetty ulkoasu

Verkkokauppa-alustan uusimisen yhteydessä AlexSandra sai myös päivitetyn ulkoasun. Näin verkkokauppa pysyy yhtä kauniina kuin sen tuotevalikoima ja samalla houkuttelee asiakkaita shoppailemaan pidempiä aikoja sivuilla.

 

Tuotekorttien laajennetut toiminnallisuudet

Tuotekorttien kuvakaruselleihin voidaan nyt listata samankokoisia ja samanvärisiä tuotteita, mikä auttaa asiakasta vertailemaan itselleen sopivimman tuotteen ilman selailua tuotekortilta toiselle.

Halutut tuotekortit voidaan liittää myös artikkeleihin mukaan. Ominaisuus loistaa etenkin silloin, kun halutaan esitellä sesongin uutuustuotteista, kertoa tuotevalmistajasta tai nostaa tärkeän kampanjapäivän tuotteita myös artikkelissa esille.

 

Monipuoliset maksu- ja toimitustavat

Verkkokaupassa on käytössä kansainväliset maksutavat (Klarna Checkout, luottokortit, Paypal) ja toimitustavat, mikä tekee ostamisesta helppoa. Lisäksi verkkokauppa on integroitu kassajärjestelmään.

 

Tulokset: Kansainvälinen verkkokauppa tukee missiota ja auttaa kasvamaan

Verkkokaupan ansiosta AlexSandra on pystynyt kehittämään liiketoimintaansa ja avaamaan uusia ovia palvella asiakkaitaan – niin kivijaloissa kuin digitaalisesti. Samalla AlexSandran tavoite tehdä aluspukeutumisen verkko-ostamisesta helppoa on tuonut yrityksen tutuksi uusille asiakasryhmille luotettavalla palvelullaan.

Yhteistyö AlexSandran kanssa on ollut loistava mahdollisuus myös atFlow’n teknisille ja visuaalisille tekijöille toteuttaa asiakkaan toiveita ja kehittää yhdessä verkkokauppaa. Pitkään jatkunut yhteistyömme tulee jatkumaan verkkokaupan kehittämisellä sekä sen markkinointia avustavilla toimenpiteillä. Näitä ovat muun muassa hakukonemarkkinointi sekä Dataflow Campaign Manager, jonka avulla tulevat kampanjat voidaan ajastaa koko vuodelle.


Tutustu myös blogikirjoituksiimme

26.05.2020

Yrittäjän viisi ohjenuoraa verkkokaupan perustamiseen

Jos olet suunnittelemassa verkkokaupan perustamista, niin nappaathan tässä blogikirjoituksessa jaetut ohjeet korvan taakse!
31.03.2020

Mitä yrityksesi digitaalinen mökkitie kertoo tarjoamastasi palvelusta?

Millaisessa kunnossa on matkailuyrityksesi virtuaalinen mökkitie? Onko saapuminen matkailupalveluidesi luokse...
25.03.2020

Viikko etätyöskentelyä takana. Mitä olemme oppineet?

Kun maailma on pysähtynyt raiteilleen, ja toimiston tohina on siirtynyt kotikonttorien kuhinaan, tulee väistämättäkin...

Jutellaanko lisää?

Jätä yhteydenottopyyntö, vastaamme sinulle mahdollisimman pian