Alexsandra.fi

Verkkosivusto
T_PLACEHOLDER_IMAGE

AlexSandra on vuonna 2012 perustettu alusasujen erikoisliike, joka tarjoaa laajan valikoiman alusasuja maailman johtavilta brändeiltä naisille ja miehille. Yritys palvelee asiakkaitaan verkkokaupan lisäksi myymälöissä useammalla eri paikkakunnalla: Imatralla, Lappeenrannassa ja Savonlinnassa. Kotimaan lisäksi AlexSandralla on paljon vakioasiakkaita myös Venäjän puolella.

 

Haaste: Kun kivijalkaa ei saa vietyä asiakkaiden luokse

AlexSandran tavoitteena on tarjota asiakkailleen kauniita, laadukkaita ja mukavan tuntuisia alusvaatteita sekä tehdä niiden ostamisesta mahdollisimman helppoa ja huoletonta myös verkossa. Yrityksellä on myös paljon ulkomaalaisia vakioasiakkaita etenkin Venäjän puolella, joten verkkokauppa mahdollistaisi heidän palvelunsa aikaan tai paikkaan katsomatta. Yhteistyömme lähtökohtana olikin tehdä AlexSandralle asiakkaiden tarpeisiin vastaava verkkokauppa, josta tilaaminen olisi mukavaa ja vaivatonta.

 

Toteutus: Yhteistyötä verkkokaupan parissa jo vuodesta 2015

AlexSandran ja atFlow’n yhteistyö alkoi jo vuonna 2015, kun teimme yritykselle verkkokaupan omalle Dataflow eCommerce-alustallemme. Olemme sittemmin kehittäneet verkkokaupan toiminnallisuuksia ja ulkoasua samalla, kun yrityksen liiketoiminta ja asiakaskunta on kasvanut.

Vuonna 2021 toteutimme AlexSandralle uudistetun verkkokaupan viimeisimmälle Dataflow-verkkokauppapohjallemme, joka tekee verkko-ostamisesta ja shoppailusta entistäkin huolettomampaa asiakkaan tarpeisiin vastaavien ominaisuuksien ansiosta. Itse verkkokaupan kehitystyön lisäksi autoimme asiakasta digimarkkinoinnin haltuunotossa tekemällä markkinoinnin vuosikellon ja hakukonekampanjointia. 

Verkkokaupan tärkeimpiä ominaisuuksia ovat:

  • Mittataulukko: Yksi isoimpia oston esteitä vaatteiden ja erityisesti alusvaatteiden verkko-ostamisessa on oikean koon valitseminen. AlexSandran verkkokauppaan toteutettiinkin mittataulukko, joka auttaa asiakasta sovittamaan oikean koon jo virtuaalisessa pukuhuoneessa ja tilaamaan tuotteen kotiovelle yhtä nopeasti.
  • Moderni ulkoasu: Verkkokauppa-alustan uusimisen yhteydessä AlexSandra sai myös päivitetyn ulkoasun. Näin verkkokauppa pysyy yhtä kauniina kuin sen tuotevalikoima ja samalla houkuttelee asiakkaita shoppailemaan pidempiä aikoja sivuilla.
  • Tuotekorttien laajennetut toiminnallisuudet: Tuotekorttien kuvakaruselleihin voidaan nyt listata samankokoisia ja samanvärisiä tuotteita, mikä auttaa asiakasta vertailemaan itselleen sopivimman tuotteen ilman selailua tuotekortilta toiselle.
  • Halutut tuotekortit voidaan liittää myös artikkeleihin mukaan. Ominaisuus loistaa etenkin silloin, kun halutaan esitellä sesongin uutuustuotteista, kertoa tuotevalmistajasta tai nostaa tärkeän kampanjapäivän tuotteita myös artikkelissa esille.
  • Monipuoliset maksu- ja toimitustavat: Verkkokaupassa on käytössä kansainväliset maksutavat (Klarna Checkout & Worldpay, luottokortit, Paypal) ja toimitustavat (Posti & Matkahuolto), mikä tekee ostamisesta helppoa.
  • Verkkokauppa on integroitu AlexSandran omaan kassajärjestelmään
  • Hakukoneoptimoitu verkkokauppa

 

Tulokset: Kansainvälinen verkkokauppa tukee missiota ja auttaa kasvamaan

Verkkokaupan ansiosta AlexSandra on pystynyt kehittämään liiketoimintaansa ja avaamaan uusia ovia palvella asiakkaitaan – niin kivijaloissa kuin digitaalisesti. Samalla AlexSandran tavoite tehdä aluspukeutumisen verkko-ostamisesta helppoa on tuonut yrityksen tutuksi uusille asiakasryhmille luotettavalla palvelullaan.

Yhteistyö AlexSandran kanssa on ollut loistava mahdollisuus myös atFlow’n teknisille ja visuaalisille tekijöille toteuttaa asiakkaan toiveita ja kehittää yhdessä verkkokauppaa. Pitkään jatkunut yhteistyömme tulee jatkumaan verkkokaupan kehittämisellä sekä sen markkinointia avustavilla toimenpiteillä. Näitä ovat muun muassa hakukonemarkkinointi sekä Dataflow Campaign Manager, jonka avulla tulevat kampanjat voidaan ajastaa koko vuodelle.