02.09.2016

Pikaopas verkkosivujen hankintaan - miksi yrityksesi tarvitsee kunnolliset nettisivut?

Verkkosivut ovat usein asiakkaan ensivaikutelma yrityksestä. Jos sivusto on tehty hyvin, se lisää yrityksesi uskottavuutta ja viestii ammattimaisuudesta. Jos sivuja ei ole, potentiaalista asiakasta voi epäilyttää onko yritystäsi olemassakaan. Jos sivusto on toteutettu puolihuolimattomasti, niistä jää huono ensivaikutelma joka yhdistetään tuotteisiisi, palveluihisi ja yritykseesi.

Kuvateksti

Miksi hyviin nettisivuihin kannattaa panostaa?

Hyvä sivusto tekee myyntityötä puolestasi 24/7. Saat sivujen avulla uusia asiakkaita, joten sivusto maksaa itsensä takaisin.


Miksi sivut kannattaa teettää ammattilaisella?

Aloittava yrittäjä haluaa usein yritystoimintansa alkuvaiheessa säästää rahaa ja tehdä usein verkkosivut itse tai teettää ne tutulla alan harrastajalla puoli-ilmaiseksi. Taloudellinen ajattelu on suotavaa, ja siksi kannustamme teettämään sivut suoraan ammattilaisella, koska siinä säästää hermoja ja yrittäjän kalleinta resurssia - aikaa.


Mikä on sivujen tavoite?

Verkkosivustolla täytyy olla joku tavoite, kuten esimerkiksi saada asiakas ottamaan yhteyttä tai tekemään tilauksen. Kun tavoite on selvillä, on sivusto helppo rakentaa niin että tuo toivottu tavoite toteutuu.


Onko sisältö kunnossa?

Jos verkkosivustosi toivottaa kävijälle hyvää uutta vuotta vielä juhannuksenakin, niin sisältö ei ole ajan tasalla. Teksti kannattaa pitää selkeänä, tiiviinä ja ajantasaisena, muuten asiakas saattaa miettiä onko yrityksesi enää toiminnassa. Jos kävijät eivät edes löydä sivuille, kannattaa tarkistaa käytätkö oikeita sanoja ja termejä. Asiakas ei välttämättä etsi hiusstailistia, mutta hän saattaa etsiä kampaajaa.


Toimiiko sivusto kaikilla laitteilla?

Netissä surffataan paitsi pöytäkoneilla ja läppäreillä, niin myös puhelimilla ja tableteilla. Kun puhutaan responsiivisista verkkosivuista, niin tarkoitetaan juuri sivuston näkymän muuntautumista eri laitteisiin sopivaksi. Mobiililaitteita käytetään yhä kasvavassa määrin nettisivujen selailuun ja mobiililaitteen käyttäjälle on turhauttavaa, jos tekstit ovat pieniä, valikoita ei löydy tai kuvat eivät rajaudu oikein.


TO DO-lista verkkosivujen ostajalle

Etsi sopiva ammattilainen. Hän hankkii tarvittaessa puolestasi verkkotunnukset, varaa palvelintilan ja osaa ehdottaa sivustolle sopivaa ulkoasua.

Mieti kenelle sivustosi on suunnattu ja päätä mikä on sivuston tavoite.

Kerro sivuilla tuotteesi hyödyt ja miten tuotteen voi ostaa. Muistathan käyttää niitä sanoja, joita käytetään hakukoneilla.

Ennen julkaisua oikolue tekstit ja tarkista että yhteystiedot pitävät paikkansa. Sisällön pitää myös pysyä ajan tasalla, joten hankithan sellaiset sivut joita pystyt itsekin tarvittaessa päivittämään. 

Julkaisun jälkeen kannattaa seurata kävijämääriä ja jatkaa sisällön päivittämistä aina tarpeen mukaan.

Mikäli nettisivujen uudistaminen on ajankohtaista, älä epäröi pyytää meiltä lisää toimivia vinkkejä liiketoimintasi kasvattamiseen - ota yhteyttä myyntiimme: myynti@atflow.fi

Tutustu tuotteisiin ja aiemmin tehtyihin toteutuksiin

Verkkosivutuotteet Referenssit

Kiinnostuitko?

Jätä yhteystietosi niin otamme yhteyttä

Joonas Karvinen
Joonas Karvinen
Myyntipäällikkö