02.02.2017

Call-to-Actionilla tehostat digitaalista markkinointia

Mikä on sivustosi tavoite? Useimmiten tärkein tavoite on se, että sivulla kävijä tekee jotakin: ostaa tuotteitasi, tilaa uutiskirjeen, lataa sisältöä tai alkaa seuraamaan yritystäsi sosiaalisessa mediassa.
T_PLACEHOLDER_IMAGE

Jotta mahdollisimman monesta vierailijasta tulee maksava asiakas, sinun täytyy ohjata ja neuvoa asiakastasi toimimaan haluamallasi tavalla. Call-to-Actionin (CTA) avulla se onnistuu, koska CTA eli toimintakehote houkuttelee vastaanottajaansa suorittamaan tietyn toimenpiteen. Tästä syystä kehotteen ulkoasuun ja viestiin kannattaa panostaa, koska mitä selkeämpi ja visuaalisempi toimintakehote on, sitä tehokkaammin se toimii. Usein puhutaankin Call-to-Action-napeista, sillä varsin usein CTA on napin muotoon suunniteltu painike. Toimintakehote kannattaa suunnitella selkeästi taustastaan erottuvaksi ja siten, että painikkeen "teaser"-teksti on vastaanottajalleen mahdollisimman houkutteleva.


Hyvän toimintakehotteen tunnuspiirteitä:

  • Erottuu muusta sisällöstä: toimintakehote voi olla kooltaan iso, jotta se erottuu sivuston muista elementeistä.
  • On selkeä ja houkutteleva: aktivointipainike voi olla linkki, nappula tai kuva. Käytä värejä ja tee painikkeesta niin hyvännäköinen, että sitä on pakko klikata.
  • Liittyy asiayhteyteen: esim. tuotesivulla tuotetarjous, yhteystietosivulla yhteydenottolomake tai tapahtumasivulla ilmoittautumislomake.


Toimintakehote voi olla mukana lähes kaikessa digitaalisessa viestinnässäsi

Voit sijoittaa toimintakehotteita moneen paikkaan, me atFlow’lla käytämme niitä esimerkiksi:

  • nettisivujemme sisällöissä
  • blogikirjoituksissa
  • Facebook- ja Googlemainonnassa
  • uutiskirjeissä
  • sähköpostiviestien allekirjoitusosioissa
  • statuspäivityksissä (Facebook, LinkedIn, Instagram).


Testaamalla selvität parhaiten, mikä toimii sinulla!