UEF - haeyliopistoon.fi

Haeyliopistoon
Asiakas
Itä-Suomen yliopisto
Projektista
Selkeä ja informatiivinen digitaalinen koulutustarjontaesite
Kategoria

Case: Tutkimuksen ja koulutuksen moniottelija myös kansainvälisesti 

Vuonna 2010 perustettu Itä-Suomen yliopisto on yksi Suomen suurimmista tiedeyliopistoista, joka tarjoaa opetusta yli 100 pääaineessa. Tiedekuntia yliopistolla on yhteensä neljä: filosofinen tiedekunta, luonnontieteiden ja metsätieteiden tiedekunta, terveystieteiden tiedekunta sekä yhteiskuntatieteiden ja kauppatieteiden tiedekunta. Yliopiston kampukset sijaitsevat Joensuussa ja Kuopiossa. Opiskelijoita on noin 15 500 ja toimihenkilöitä 2 500.  

Itä-Suomen yliopisto kouluttaa uusia taitajia yhteiskunnan eri sektoreille. Yliopisto tuottaa jatkuvasti uutta tietoa, osaamista ja innovaatioita tarjotakseen ratkaisuja maailmanlaajuisiin haasteisiin monitieteisen tutkimuksen, yhteistyökumppanuuksien ja koulutuksen avulla. Yliopistossa tehtävä tutkimus onkin tunnustettu kansainvälisesti korkeatasoisena ja vaikuttavana.  

 

Haaste: Etsimässä uutta työvälinettä kilpailuun tulevaisuuden talenteista 

Kilpailu opiskelijoista sekä kotimaassa että kansainvälisesti on kovatasoista. Etenkin yliopistomaailmassa tulevaisuuden talenttien nappaaminen omille opiskelijalistoille kuuluu ehdottomasti tärkeimpien päämäärien joukkoon. Pysyäkseen kilpailun kärkijoukoissa mukana, tarvitsi Itä-Suomen yliopisto itselleen täysin uudenlaisen markkinointikanavan erottuakseen kilpailijoista ja pitääkseen vetovoimaisuutensa korkealla opiskelijoiden keskuudessa. Kumppanikseen tähän tehtävään yliopisto valitsikin atFlow’n, jolta näkemystä ja ammattitaitoa parhaiten palvelevan ratkaisun toteuttamisessa löytyi runsaasti.  

 

Ratkaisu: Kampanjasivu, jossa sekä tieto että hauskuus yhdistyvät 

Tiiviin yhteistyön lopputuloksena syntyi Hakeva opiskelija -kampanjasivusto, jonka päätarkoituksena on jättää yliopistosta mahdollisimman ainutlaatuinen ja houkutteleva muistijälki jatkokoulutuspaikkaa hakeville opiskelijoille. Sivustolla tarjotaan monipuolisesti tietoa yliopiston laajasta koulutustarjonnasta, ja neuvotaan opiskelijoita löytämään oikea suunta heidän opintopolullaan. Myös opinto-ohjaajille sivut toimivat oivana keinona ehdottaa ja kertoa yliopiston koulutustarjonnasta helposti löydettävän tiedon avulla. Kampanjasivuston tärkeimpinä ominaisuuksina ovatkin seuraavat toiminnallisuudet: 

  • Toteutettu hakijalähtöisesti: hakija voi tutustua kattavaan koulutustarjontaan helposti, ja löytää hänelle mielenkiintoiset alueet helposti 
  • Opintopolun suunnittelun pelillistäminen: hakija voi tehdä sivuilla hauskan uravalintatestin ja laskea myös omat lähtöpisteensä lähtöpistelaskurin avulla.  
  • Visuaalisesti näyttävä ja selkeä ulkoasu tukee sivuston hakijalähtöisyyttä ja tavoitetta vedota potentiaalisiin opiskelijoihin. 
  • Myös mobiilikäyttäjien huomiointi ja sivuston ketterä toimivuus mobiililaitteilla lisää opiskelijoiden tavoittamista missä ja milloin vaan. 

 

Hyödyt: Modernia markkinointia opiskelijoille 

WordPress-pohjalle toteutettu moderni markkinointikanava otettiin käyttöön vuonna 2016. Sivuston ansiosta yliopistolla on nyt käytössään omalaatuinen ja muista kilpailijoista erottuva keino houkutella tulevaisuuden talentit itselleen. Lisäksi kampanjasivusto ilmentää Itä-Suomen yliopiston vahvuuksia, ja kasvattaa sen tunnettavuutta ja kampuskaupunkien vetovoimaisuutta opiskelukaupunkeina. 

  • Kaikki hakemiseen liittyvä tieto löytyy samasta paikasta ja on tallessa siellä. 
  • Yliopiston koulutustarjonnan houkutteleva ja mieleenpainuva esitystapa tavoittaa entistä tehokkaammin hakijat ympäri Suomen. 
  • Tehokas kilpailuvaltti yliopistomaailman kovatasoisessa kilpailussa. 

 

Lopputulos: Omaleimainen kampanjasivusto tavoittaa. Aina.  

Itä-Suomen yliopiston kampanjasivu on uudenlainen keino lähestyä hakijoita, eikä sen omaleimaisuutta ole vielä tähän päivään mennessä koitettu muissa yliopistoissa. Tiiviin yhteistyön lopputuloksena toteutimmekin yliopistolle ratkaisun, joka esittelee sen koulutustarjontaa ja tarjoaa tukea opiskelijoille jatko-opintojen suunnittelussa hauskalla tavalla. 

"Nopeassa aikataulussa toteutettu sivusto vaati venymistä sekä meiltä että atFlow'lta. Projekti saatiin kuitenkin vietyä hienosti maaliin tiiviin yhteydenpidon ja atFlow'n asiakaslähtöisen toiminnan ansiosta."
Katja Mielonen
Verkkoviestinnän tuottaja, web producer
Haeyliopistoon.fi logo

Lisää kuvia

Tutustu myös blogikirjoituksiimme

26.05.2020

Yrittäjän viisi ohjenuoraa verkkokaupan perustamiseen

Jos olet suunnittelemassa verkkokaupan perustamista, niin nappaathan tässä blogikirjoituksessa jaetut ohjeet korvan taakse!
31.03.2020

Mitä yrityksesi digitaalinen mökkitie kertoo tarjoamastasi palvelusta?

Millaisessa kunnossa on matkailuyrityksesi virtuaalinen mökkitie? Onko saapuminen matkailupalveluidesi luokse...
25.03.2020

Viikko etätyöskentelyä takana. Mitä olemme oppineet?

Kun maailma on pysähtynyt raiteilleen, ja toimiston tohina on siirtynyt kotikonttorien kuhinaan, tulee väistämättäkin...

Kiinnostuitko?

Jätä yhteystietosi niin otamme yhteyttä

Joonas Karvinen
Joonas Karvinen
Myyntipäällikkö