Promart.fi

ProMart-verkkokauppa
Asiakas
ProMart
Projektista
Kahden verkkokaupan kauppaa ProMartille
Verkkosivusto

Asiakas

ProMart palvelee rakennusalan ammattilaisia monipuolisella tuote- ja palveluvalikoimalla, johon kuuluu muun muassa työkalut, kiinnitystarvikkeet, työvaatteet, suojaimet ja kemikaalit. Vuonna 2009 perustettu yritys on kasvanut 64 työntekijää työllistäväksi toimijaksi, jolla on yhteensä kuusi eri toimipistettä ympäri Suomen. Kahdessa toimipisteessä sijaitsee myyntikonttorin tai varaston lisäksi myymälä, mutta pääosin kauppaa tehdään verkkokaupan kautta. 

AtFlow toteutti ProMartille kaksi erillistä verkkokauppaa kevään 2020 aikana. ProMart -verkkokauppa palvelee asiakkaita vuoden ympäri. Martinpäivät -verkkokauppa suunniteltiin puolestaan yrityksen vuosittaista erityiskampanjaa varten, kun kevään 2020 poikkeusaika loi rajoitteita kaupankäyntiin perinteisin keinoin.

 

Haasteet: Tekniikka, joka vastaisi nykypäivän vaatimustasoon ja uudenlaiseen kaupankäyntiin 

Yrityksen olemassa oleva verkkokauppa kaipasi päivittämistä tämän päivän yritysostajien kriteereitä vastaavaksi. Lisäksi koronaviruksen leviämisen tuoma poikkeusaika asetti haasteita vuosittaisen tarjouskampanjan perinteiselle järjestämiselle. Vaadittiin siis nopeaa reagointia ja toimia kampanjan pelastamiselle, niin asiakkaiden odotuksien kuin yrityksen kassan hyväksi.   

 

Ratkaisu: Porakone töihin ja rakentamaan uutta verkkokauppaa kertaa kaksi   

ProMart-verkkokauppa

Rakennustyöt aloitettiin kuuntelemalla asiakkaan toiveet ja tarpeet uusille liiketoiminnan muodoille. Tuloksena syntyi WordPress-alustalle rakennettu tukkuasiakkaiden verkkokauppa. ProMart -verkkokaupan tärkeimpiin ominaisuuksiin kuuluvat muun muassa: 

  • Integroitu Netsuite-toiminnanohjausjärjestelmään sekä Klaviyo-ohjelmaan automatisoitua sähköpostimarkkinointia varten 
  • Selkeä listaus tuotekategorioista ja valmistajista megamenussa sekä informatiiviset tuotekortit 
  • Mahdollisuus luoda käyttäjätunnus ja kirjautua sisään verkkokauppaan nopeuttavat asiointia 
  • Nopeasti toimiva, helppokäyttöinen ja kaikille päätelaitteille mukautuva verkkokauppa tukee helppoa ostoprosessia 
  • Yritystiedot ja ajankohtaiset uutiset helposti löydettävissä ja luettavissa 

 

Martinpäivät-verkkokauppa

Martinpäivät-verkkokauppa perustettiin puolestaan atFlow’n omalle Dataflow Platform -alustalle, jota hyödynnetään ajoittaisessa kampanjoinnissa ja toimimaan myyntikanavana myös kuluttajille. Martinpäivät-verkkokaupan tärkeimpiä ominaisuuksia ovat puolestaan: 

  • Nopeasti ja edullisesti toteutettu verkkokauppa ratkaisuksi yrityksen haasteisiin poikkeusaikana 
  • Kaikki tärkein informaatio esillä jo etusivulla sekä yksityiskohtaisilla tuotekorteilla 
  • Suorat linkitykset myös yrityksen sosiaalisen median kanaviin tarkempaa tutustumista varten 
  • Yksinkertainen ostopolku tuotteen valitsemisesta aina maksamiseen asti 

 

Markkinoinnin automaatiot

Digitaalisen kaupankäynnin tehostamiseksi ProMartin verkkokauppaan on integroitu Klaviyoon, joka huolehtii digimarkkinoinnin olevan mahdollisimman helppoa automaatioiden avulla. Jatkossa yrityksen kampanjointia ja lisämyyntiä ovat vauhdittamassa muun muassa uutiskirjeet, sähköpostiautomaatiot ja popup-ilmoitukset, joiden tuloksellisuutta on myös helppo seurata.

Klaviyon käyttöönoton yhteydessä toteutimme asiakkaalle valmiin sähköpostipohjan ja -automaatiot. Yhteistyömme jatkuu säännöllisten uutiskirjekampanjoiden teolla ja kehittämisellä.

 

Hyödyt: Helppo työkalu verkkokaupan ylläpitoon ja digitaaliseen kaupankäyntiin

  • Yritysasiakkaiden ja yksityisten kuluttajien on nyt helppoa tilata tarvittavat välineet suoraan verkosta
  • Toimiva ja nykyaikainen verkkokauppa on myös hakukoneystävällisempi, jolloin potentiaaliset asiakkaat löytävät yrityksen helpommin verkosta
  • Tilausprosessi verkkokaupan kautta nopeuttaa asiakkaan toimintaa sekä tehostaa yrityksen tilaus- ja tuotehallintaa

 

Tulokset: Nopea parannusprosessi johti verkkokaupan jatkuvaan kehitykseen ja kasvuun 

Martinpäivät-verkkokauppa vaati nopeaa toimintaa niin atFlow’n tiimiltä kuin asiakkaaltamme. Hyvä yhteistyö toimi loistavana pohjana myös itse pääverkkokaupan uudistamistyölle, minkä toimintaa voidaan jatkokehityksen avulla parantaa myös tulevaisuudessa. Toimivat myyntikanavat ovat tärkeä osa yrityksen liiketoiminnan kasvua, minkä vuoksi meillä onkin ollut suuri ilo olla Promartin kanssa yhteistyössä, joka jatkuu yhä verkkokauppa-alustojen ja markkinoinnin kehittämisen parissa.


Lisää kuvia

Kiinnostuitko tarinasta tai haluatko kuulla lisää?

Ota meihin yhteyttä

Tutustu myös blogikirjoituksiimme

26.05.2020

Yrittäjän viisi ohjenuoraa verkkokaupan perustamiseen

Jos olet suunnittelemassa verkkokaupan perustamista, niin nappaathan tässä blogikirjoituksessa jaetut ohjeet korvan taakse!
31.03.2020

Mitä yrityksesi digitaalinen mökkitie kertoo tarjoamastasi palvelusta?

Millaisessa kunnossa on matkailuyrityksesi virtuaalinen mökkitie? Onko saapuminen matkailupalveluidesi luokse...
25.03.2020

Viikko etätyöskentelyä takana. Mitä olemme oppineet?

Kun maailma on pysähtynyt raiteilleen, ja toimiston tohina on siirtynyt kotikonttorien kuhinaan, tulee väistämättäkin...

Jutellaanko lisää?

Jätä yhteydenottopyyntö, vastaamme sinulle mahdollisimman pian