"Ei ne komeat ammattisanastot ja puheet,
vaan rehti tekeminen. Siitä se hyvä verkkokauppa syntyy."

Jokikone.fi

VERKKOKAUPPA | TEKNIIKKA | VISUAALINEN ILME | RESPONSIIVISUUS

Jokikone on yksi Suomen suurimmista vapaa-ajan konekaupoista, joka tarjoaa upeimmat ajopelit ja makeimmat varusteet, uutena tai käytettynä. Jokikone verkkokauppa on avattu palvelemaan kotimaisia kuin ulkomaalaisia asiakkaita - erityisesti venäläisiä.

Tutustu toteuttamaamme verkkokauppaan: www.jokikone.fi.

Kuinka verkkokauppaprojekti atFlow'n kanssa lähti liikkeelle?

"Verkkokaupan ja uusien nykyistä asiakaslähtöisempien kotisivujen perustaminen oli ollut tarkoituksena jo pidempään. Tässäkin meidän tapauksessa, kuten niin monesti muissakin asiantuntemusta vaativissa projekteissa, ostaja ei oikein tiennyt mitä haluaa tai ei ainakaan ymmärtänyt sitä kaikkea, mitä meille kerrottiin.

Kaiken ”bittiviidakon” sekamelskassa Pekka atFlowlta sattui soittamaan ja kertoi atFlown mahdollisuudesta verkkokaupan tekemiseen. Oli eräällä tavalla pienoinen ihme, että maltoin kuunnella Pekan ehdotusta puhelimessa - minä kun olin jo aikeissa luopua koko projektista. Kunnes sitten Pekan soitto sai hetkeksi hiljaiseksi - tämän kaverinhan tarina tuntui lupaavalta. Mietin, onko tässä ”bittiviidakon” päällikkö, joka osaa puhua ja kertoa asiat oikeilla sanoilla, että mekin vähemmän asiaan vihkiytyneet ymmärsimme. Ja kyllä se Pekka totta puhui! Alusta lähtien lähestymistapa asiakasta ja projektia kohtaan on ollut realistinen, ja asiakkaan tarpeet oli erinomaisesti kartoitettu ja ymmärretty." 

 

Kuinka verkkokauppa projekti eteni?

"Aloituspalaverista lähtien projektista ja aikataulusta kiinnipitäminen oli erinomaista atFlown puolelta. atFlown porukka olikin se, joka piti koko projektia aikataulussa ja meidät projektissa kiinni. Sopivasti sparrausta ja porkkanaa - näin saatiin projekti kokonaisuudessaan pidetyssä aikaikkunassa. Iso apu projektissa on ollut meillä myös se, että atFlow on paikallinen toimija, jolloin kaikkien palavereiden pitäminen on onnistunut helposti ”naamatusten” myös kesken työpäivän. Myöskin suuri plussa on ollut erittäin nopea vasteaika kysymyksiin, joita matkan varrella on tullut."

 

Milloin ja miten Jokikone siirtyi verkkoon?

"Verkko ja siellä oleminen ja näkyminen on ollut meille tärkeää. Välillä on innostuttu liikaakin monenlaisiin tekemisiin ja juttuihin, ja kaikkea on sattunut ja tapahtunut vuosien varrella, jopa verkossa. Kaupalliset verkkosivut tulivat varmaankin 90-luvulla, ja siitä asti ollaan oltu pienesti tai suuresti mukana verkon maailmassa. Joka kerta se uusi verkkonäkymä tuntuu ja näyttää hyvältä. Nyt varsinkin, kun saatiin verkkoon myös kauppapaikka - tähän olisi vaan voitu jo mennä vuosia sitten…"

 

Kivijalkaliiketoiminnan ja verkkokaupan merkitys Jokikoneelle?

"Kivijalka on kaiken liiketoimintamme ydin. Nyt avattu verkkokauppa toimii yhtenä tukijalkana kokonaisuudelle ja ennen kaikkea näyteikkunana kivijalkaliikkeen tuotevalikoimalle. Nyt asiakkaat voivat saada tiedon varastossa olevista tuotteista ja palveluista myös kivijalkaliikkeen aukioloaikojen ulkopuolella ja mikä tärkeintä, tutustua helpommin meillä myytäviin tuotteisiin. Uskomme uusien verkkosivujen auttavan etenkin pohjoiskarjalaisia asiakkaita tutustumaan tuotteisiin ennen kivijalkaliikkeeseen saapumista. Lisäksi tuotevalikoimassamme on myös paljon erikoistuotteita, joita nyt myös muutkin kuin paikkakuntalaiset pääsevät tarkastelemaan helposti."

 

Millaisia odotuksia Jokikone.fi -verkkokaupalla on?

"Verkkokaupan selkeänä tavoitteina ovat myynnin kasvattaminen ja uusasiakashankinta - nämä ovat varmaan ne tavoitteet, jotka kaikille verkkokauppaa suunnittelevilla on. On sitten jokaisen verkkokauppiaan oma mieltymys, miten sen tavoitteen pyrkii saavuttamaan. Meidän tavoitteemme on jatkossa suuntautua verkkokaupan kautta myös Venäjän markkinoille ja olla siellä yksi merkittävimmistä alan suomalaisista toimijoista. Ja kun puhuttiin verkkokaupan toimivan yhtenä tukijalkana Jokikoneen liiketoiminnassa, niin selkeä tavoite on myös se, että kohtuullisen ajan puitteissa siitä tuli jopa omavarainen toimintayksikkö."

 

Vinkkejä verkkokaupan perustamiseen?

"Varaa resursseja, jopa tuplana siitä mitä ajattelit. Mieti ennen toteutusta jokaista yksityiskohtaa, ja kuuntele, mitä sinulle kerrotaan. Kysy reilusti, jos et ymmärrä, ja jos sattuu, ettet vieläkään ymmärrä, niin vaihda verkkokauppatoimijaa. Ei ne komeat ammattisanastot ja komeat puheet, vaan rehti tekeminen. Siitä se hyvä verkkokauppa syntyy." 

 

"Aloituspalaverista lähtien projektista ja aikataulusta kiinnipitäminen oli erinomaista atFlown puolelta. atFlown porukka olikin se, joka piti koko projektia aikataulussa ja meidät projektissa kiinni. Sopivasti sparrausta ja porkkanaa - näin saatiin projekti kokonaisuudessaan pidetyssä aikaikkunassa."

Marko Halonen ja Niko Kukkurainen, Jokikone Oy

Käytämme tällä sivustolla evästeitä parantaaksemme käyttökokemustasi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästeiden käytön