Julkaistu: 01.06.2017

Hyvä myyjä vastaa asiakkaan tarpeeseen

AtFlow'n myyntitiimissä tehtävät ovat monipuolisia. Joonas Karvinen ja Lari Pesonen keskittyvät uusiin asiakkaisiin ja Marita Wetterstrand viestii nykyisten asiakkaiden kanssa sekä on mukana kehityspalveluissa ja projekteissa. Kaikki myyjät toimivat lisäksi asiakasvastaavina.

Myyjät Lari Pesonen, Marita Wetterstrand ja Joonas Karvinen

Myyntipersoonia on moneen lähtöön, mutta Maritaa, Joonasta ja Laria yhdistää ainakin rauhallisuus, rentous ja se, että heitä on helppo lähestyä. Myyjän parhaiksi ominaisuuksiksi he listaavat muun muassa asiakkaan tarpeen löytämisen, selkeiden ratkaisuehdotusten esittämisen ja niiden konkretisoimisen.

”On tärkeää kuunnella”, Marita sanoo.
”Kun keskityn asiakkaan tarpeeseen, pyrin parhaan ratkaisun löytämiseen tutustumalla ja kysymällä tarpeen mukaan”, Joonas jatkaa.
”Totta kai kuuntelu on se, mikä on tärkeää, mutta myös se, että osaa esittää ratkaisuehdotuksia sekä uusia ideoita ja ajatuksia”, Lari kertoo.

Tyypillinen työpäivä voi pitää sisällään muun muassa asiakastapaamisia ja palavereita asiakkaan kanssa tilanteen mukaan kasvotusten tai puhelimitse. Työhön kuuluu myös paljon tiedonhankintaa parhaiden ratkaisujen luomiseksi.
”Me toimimme ikään kuin linkkinä asiakkaan ja työtiimin välillä, jolloin esimerkiksi viestimme projektin etenemisestä sekä viemme asiakkaan viestiä työtiimille”, Joonas kertoo.

Mikä tekee atFlow’sta erityisen?

”Teemme projektit asiakkaan toiveiden mukaisesti. Meillä on monipuoliset osaajat: sekä tekninen, että visuaalinen osaaminen ovat hallussa. Pyrimme siihen, että projekti on asiakkaan osalta mahdollisimman saumaton”, Joonas kertoo.
”Panostamme laatuun ja haluamme jatkuvasti kehittää palveluitamme”, Marita lisää. Larin mielestä tämä tulee ilmi etenkin projektityöskentelyssä:
”Projekteista ei koskaan vastaa pelkästään yksi tai kaksi henkilöä, vaan esimerkiksi verkkosivuston toteutukseen osallistuu useampi henkilö, jolloin ideoita ja ajatuksia tulee useampia”.

AtFlow on kasvanut paljon viimeisen vuoden aikana ja suunta on kansainvälistyminen. Sitä suuntaa on tukemassa myös myyjiemme erilainen kansainvälinen kokemus.
”Saksa on toinen äidinkieleni. Olen filosofian maisteri ja pääaineenani olen lukenut saksan kieltä ja kulttuuria”, Marita kertoo.
”Olen ollut työharjoittelussa Brysselissä IMS Health nimisessä yrityksessä markkinoinnin assistenttina ja harjoittelun ohessa myös opiskellut markkinointia paikallisessa korkeakoulussa”, Lari kertoo. Myös Joonaksella on opiskeluiden puolesta kokemusta:
”Opiskelin kauppatieteiden maisteriksi kansainvälisessä tutkinto-ohjelmassa. Opintojeni aikana vaihto-opiskelin Pietarissa venäjän kieltä ja kulttuuria sekä liiketoimintaa”.

AtFlow’lla viihtymistä ylläpitää organisaatiokulttuuria tukevat periaatteet.
”Ilmapiiri on kannustava ja salliva ja työssä pääsee haastamaan itseään. Saa olla avoimesti omana itsenään. Yhteistä tekemistä järjestetään työajan ulkopuolellakin”, Joonas kertoo.
”Mukavat työkaverit, monipuoliset työtehtävät ja kannustavat, helposti lähestyttävät esimiehet saavat viihtymään. Täällä myös kannustetaan itsensä jatkuvaan kehittämiseen”, Marita jatkaa.
”Työporukka on melkein kuin toinen perhe”, Lari toteaa.

 

Lue myös aiemmat osat

AtFlow’n kehityspalvelut tarjoavat palveluiden kehitystyötä

Projektien parissa jokainen päivä on erilainen

Käytämme tällä sivustolla evästeitä parantaaksemme käyttökokemustasi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästeiden käytön