Julkaistu: 22.08.2019

Miksi hakukoneoptimoinnin täytyisi olla osana verkkosivujen jatkuvaa kehitystä?

Uusi verkkosivusto on yritykselle aina investointi ja sen myötä odotukset myynnin ja tunnettuuden kasvusta on kovat. Yrityksen siirtyminen digitaaliseen myyntikanavaan tuo mukanaan monia uusia ulottuvuuksia kaupankäyntiin, sillä silloin ollaan kaikkien löydettävissä ja kohderyhmä on tavoitettavissa sijainnista, tai kellonajasta riippumatta.

Hakukoneoptimointi

"Hakukoneoptimointi on verkkosivujesi hoivaa ja huolenpitoa ja samalla digitaalisen markkinoinnin tärkein elementti"

 

Tänä päivänä verkkosivusto ei ole vain pelkkä käyntikortti yhteystietoineen, vaan se on kanava, jossa saadaan oma tarina kerrottua, erottaudutaan muista ja tuotetaan kävijälle lisäarvoa. Se on pohja yhteisön rakentamiselle ­­-paikka jonne toivotaan asiakkaiden palaavan aina uudelleen.

 

Mutta oletko muistanut pitää huolta verkkosivustosi näkyvyydestä? Ei ole itsestäänselvää, että olet löydettävissä, kun ostoaikeissa oleva asiakas suuntaa itsensä hakukoneisiin etsimään vastaavia palveluita tai tuotteita, kuin mitä yrityksenne tarjoaa. Hakukoneoptimointi on verkkosivustosi hoivaa ja huolenpitoa ja samalla digimarkkinoinnin tärkein elementti.

 

Markkinointi ja hakukoneoptimointi ovat vahvasti liitoksissa toisiinsa

Hakukoneoptimoinnin avulla sivustosi sisältöjä ja teknisiä ominaisuuksia kehitetään jatkuvasti, jolloin näkyvyys hakukoneessa paranee ja olet löydettävissä ensimmäisten joukossa. Kun otat hakukoneoptimoinnin osaksi myös yrityksen markkinointia, virtaa muun muassa sisällön optimoinnin ansiosta verkkosivuille jatkuvasti uusia asiakkaita ilman mainostamista.

 

"Tarjoa sivustollasi kävijöille asiantuntemustasi suurella sydämellä, et siis pelkästään hakukoneita varten"

 

Hakukoneoptimointi ei ole 100 metrin pikajuoksu, vaan pitkäjänteistä tekemistä. Jatkuva tekninen kehittäminen ja sisältöjen luominen vaativat osakseen testaamista ja seurantaa. Tärkeintä kuitenkin on, että tarjoat sivustollasi kävijöille asiantuntemustasi suurella sydämellä, et siis pelkästään hakukoneita varten.

 

Pidä yhteisöstäsi huolta ja ohjaa kävijät sivuillesi

Jokaisella yrityksellä, joka käyttää markkinoinnissaan sosiaalisen median kanavia on jo olemassa oma yhteisö. Tykkäykset ja seuraamiset viestivät kaikki samaa: he ovat niitä, jotka jo puhuvat puolestasi. Pidä yhteisösi mielenkiintoa yllä tarjoamalla aktiivisesti hyödyllistä informaatiota tuotteista ja palveluistasi ja ohjaa heitä linkkien kautta verkkosivuillesi. Yhteisösi kasvaessa myös tunnettuutesi kasvaa, seuraajat linkittävät sisältöäsi eteenpäin ja olet mielessä ostopolun tärkeillä vaiheilla. Some on nykyään keskeinen osa hakukoneoptimointia, joten hyvän some-presenssin omaaminen lisää sivustosi näkyvyyttä.

Meillä atFlow':lla intohimo auttaa meidän asiakkaiden liiketoimintaa menestymään verkkosivujen kautta ei rajoitu pelkästään verkkosivujen teknisiin ominaisuuksiin. Tavoitteenamme on jakaa asiantuntemustamme ja kannustaa asiakasta hahmottamaan laajempi näkemys siitä, mitä kaikkea verkkosivujen huolenpito vaatii.

Lisätietoja sinulle sopivista vaihtoehdoista verkkosivujesi näkyvyyden parantamiseen löydät täältä: https://atflow.fi/cp/Hakukoneoptimointi

Voit myös olla suoraan yhteydessä web-analyytikko Johanna Piriseen ja kysyä lisätietoja hakukoneoptimoinnin hyödyistä, johanna@atflow.fi.

 


Kirjoittaja: Johanna Pirinen

Opitko uutta?
Tilaa lisää Uutisflow'lla 

- Sisältää kaikki blogikirjoituksemme, oppaita & tapahtumia

- Ilmestyy kerran kuukaudessa sähköpostiisi

- Voit peruuttaa tilauksen milloin tahansa

Käytämme tällä sivustolla evästeitä parantaaksemme käyttökokemustasi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästeiden käytön